De huisstijl of corporate identity is onderdeel van de corporate communicatie en is meer dan het logo van het bedrijf. De huisstijl laat zien waar de onderneming voor staat. Een visuele identiteit of huisstijl ontstaat door de combinatie van woord, beeld en kleur consequent toe te passen en uit te dragen. Wat is de identiteit van jouw bedrijf?
De missie, visie, de gewenste positionering en de kernwaarden van de organisatie bepalen de identiteit en staan aan de basis van de huisstijl. Daarnaast moet de huisstijl of corporate identity de markt aanspreken. Q-biss zoekt naar de kern waarmee de organisatie zich kan en wil onderscheiden. Wil je de juiste uitstraling, denk dan goed na over de huisstijl. We ondersteunen graag. Ook als het gaat om implementatie van de huisstijl.
Bij veel bedrijven in de techniek en zorg is er een verschil tussen identiteit en imago. Doordat website, brochures, huisstijl verouderd zijn of doordat er niet gecommuniceerd wordt, wordt geen goed beeld verkregen van het bedrijf. Slechts de klanten waar intensief contact mee is, kennen de waarden van het bedrijf. Imago (het beeld dat men heeft van het bedrijf) en de identiteit (waar het bedrijf werkelijk voor staat) wijken te sterk van elkaar af. Je bedrijf doet zichzelf hiermee te kort. Zorg dus dat je gezien wordt zoals je werkelijk bent. Neem eens contact op.
“Mind the gap between identity and image”
10 maart 2021
4 oktober 2019
13 april 2018
6 februari 2018
23 januari 2018
25 oktober 2017
3 oktober 2017
29 november 2016
10 november 2016