Geen bedrijf binnen het MKB zit te wachten op langdurige onderzoeken en moeilijke analyses. Marktonderzoeken of een marktinventarisatie kan wel van enorme toegevoegde waarde zijn voor een bedrijf. Er zijn diverse soorten onderzoek die voor het mkb interessant zijn.
Een kwalitatief klanttevredenheidonderzoek is geen standaard online vragenformulier. Bij bestaande klanten vragen we naar de ervaringen met het bedrijf. Onderwerpen als kwaliteit, service, communicatie, projectmanagement, efficiency, verbeterpunten, de sterke en zwakke punten komen aan bod. Dit vindt meestal plaats in een persoonlijk gesprek met de klant. Het levert je een schat aan informatie, die onbetaalbaar is. Veelal volstaan 9 à 10 interviews voor een goed beeld.
Stel, jouw bedrijf wil meer klanten in een bepaald segment van de markt of je wilt weten in hoeverre bedrijven open staan voor jouw product of dienst. Gebleken is dat het beste resultaat gerealiseerd wordt door telefonisch de markt te verkennen. Het old fashion bellen. Het resultaat is een lijst van bedrijven met de contactpersoon voor jouw product, de mate van interesse of eventuele investeringsplannen. Welke informatie voor je bedrijf belangrijk is, bepaal jij en met eventueel advies en ondersteuning van ons. Directe leads worden verschaft en de accountmanagers kunnen gericht de markt bewerken. Het levert gegarandeerd opdrachten.
“Kritische klanten verbeteren het bedrijfsproces”
10 maart 2021
4 oktober 2019
13 april 2018
6 februari 2018
23 januari 2018
25 oktober 2017
3 oktober 2017
29 november 2016
10 november 2016