Durf jij te kiezen? Heel Nederland is in de ban van de verkiezingen. Durf jij als ondernemer eigenlijk te kiezen? En dan bedoel ik niet in het stemhokje, maar het maken van strategische keuzes voor je bedrijf. Waar kies je wel of niet voor? Het maken van een keuze, of het nu een positie in de markt, je partner of een politieke partij is, betekent niet dat je automatische tegen...
“De klant centraal stellen is niet meer van deze tijd….” Deze kop staat boven de laatste nieuwsbrief die ik van STEM kreeg. Een kop die nieuwsgierigheid en verbazing oproept. In ieder geval bij mij. Na meer dan 20 jaar werkzaam te zijn in de marketing heb je al heel wat voorbij zien gaan, maar de klant niet meer centraal stellen gaat toch wat ver. Extreem klantg犀利士 ericht Gelukkig was de...
Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 87% van de jongeren is te interesseren voor techniek en dat is meer dan we denken. Zie de video https://vimeo.com/97404630 . Er blijken 4 doelgroepen te zijn, als het gaat om jongeren en hun interesse voor techniek: 1. De echte bèta 2. De carrière bèta 3. De mensgericht generalist 4. De non-bèta De echte bèta is het makkelijkst te interesseren. Een gedeelte van groep...
De vakbeurzen in de techniek, waaronder de ESEF en Technishow, Hannover Messe, Zorg en ICT en deze week de VSK en de Infra Relatiedagen in Harderberg, staan weer op het programma. Een stand op een beurs vergt veel voorbereiding, inspanning tijdens de beurs en nazorg. De kosten zijn hoog, dus zorg dat je het optimale uit de beurs haalt. Ondersteuning nodig? Laat het ons weten. Hier alvast 10 tips. 1....
Het wordt ons wel eens gevraagd of marketing voor bijvoorbeeld de maakindustrie of andere technische bedrijven nu zo anders is dan voor een niet-technisch bedrijf. Het antwoord is, hoe origineel; zowel ja als nee. Hieronder een paar aspecten. Nee, omdat het ook bij technische bedrijven gewoon over missie, visie, kernwaarden, strategiebepaling, positionering en over marketing- en communicatieconcepten gaat. Of nu een technisch bedrijf of een niet-technisch bedrijf zich beter en...
Onlangs werd bekend dat de FNV, van werkgevers die robotiseren/automatiseren, willen gaan eisen犀利士 om hun efficiëntiewinsten te delen met hun personeel. Zij wil onder andere een robotiseringsfonds voor branches waar veel geautomatiseerd wordt. Uit dit fonds kan het overbodige personeel omgeschoold worden voor banen die wel gevraagd worden. De FNV noemde banken, schoonmaak, distributiecentra en havens als voorbeelden waar veel geautomatiseerd en gerobotiseerd wordt (niet de maakindustrie?) en waar dit...
Geregeld kom je op internet verkiezingen tegen. Via social media word je benaderd door één of meerdere genomineerden. Je kunt dan via internet stemmen wie volgens jou de beste is in het een of ander. Met een eenvoudige klik maak je jouw keuze bekent. Te weinig objectieve stemmers Recent werd ik via social media twee keer benaderd door bekenden of ik wilde stemmen op hun bedrijf. Beiden waren genomineerd voor...
Golden Circle is hot Binnen de marketing en communicatie staan er af en toe deskundigen op met nieuwe inzichten of een nieuwe theorie. Reclame- of communicatiebureaus omarmen een nieuwe theorie vaak snel, zeker als die goed is, en gaan er bij hun klanten enthousiast mee aan de slag. In communicatieland is de Golden Circle van Simon Sinek al enige tijd hot. De theorie is dat succesvolle organisaties handelen vanuit drie...
Meer geld naar zorg, niet de enige oplossing Er moet geld bij in de zorg, zodat er meer zorgpersoneel per cliënt is. Sinds ik weet, doordat ik PGB beheerder was voor een familielid, wat een zorginstelling krijgt voor een bewoner, heb ik zo mijn twijfels of alleen meer geld de oplossing is. Het PGB-budget (WLZ) per jaar, dat rechtstreeks naar de zorginstelling gaat voor het leveren van zorg voor één...
Vrouwen dupe nieuwe technologieën? Doordat techniek steeds belangrijker wordt en we aan de vooravond staan van The Internet of Things of industrie 4.0 blijken vooral vrouwen op de arbeidsmarkt daar last van te krijgen. Dit is een van de conclusies van het jaarlijkse rapport van het World Economic Forum, dat inzicht geeft in de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen. Veel meer vrouwen dan mannen hebben kantoor- en administratieve banen, die...
- 1
- 2