Durf jij te kiezen? Heel Nederland is in de ban van de verkiezingen. Durf jij als ondernemer eigenlijk te kiezen? En dan bedoel ik niet in het stemhokje, maar het maken van strategische keuzes voor je bedrijf. Waar kies je wel of niet voor? Het maken van een keuze, of [...]
“De klant centraal stellen is niet meer van deze tijd….” Deze kop staat boven de laatste nieuwsbrief die ik van STEM kreeg. Een kop die nieuwsgierigheid en verbazing oproept. In ieder geval bij mij. Na meer dan 20 jaar werkzaam te zijn in de marketing heb je al heel wat [...]
Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 87% van de jongeren is te interesseren voor techniek en dat is meer dan we denken. Zie de video https://vimeo.com/97404630 . Er blijken 4 doelgroepen te zijn, als het gaat om jongeren en hun interesse voor techniek: 1. De echte bèta 2. De carrière [...]
De vakbeurzen in de techniek, waaronder de ESEF en Technishow, Hannover Messe, Zorg en ICT en deze week de VSK en de Infra Relatiedagen in Harderberg, staan weer op het programma. Een stand op een beurs vergt veel voorbereiding, inspanning tijdens de beurs en nazorg. De kosten zijn hoog, dus [...]
Het wordt ons wel eens gevraagd of marketing voor bijvoorbeeld de maakindustrie of andere technische bedrijven nu zo anders is dan voor een niet-technisch bedrijf. Het antwoord is, hoe origineel; zowel ja als nee. Hieronder een paar aspecten. Nee, omdat het ook bij technische bedrijven gewoon over missie, visie, kernwaarden, [...]
Onlangs werd bekend dat de FNV, van werkgevers die robotiseren/automatiseren, willen gaan eisen犀利士 om hun efficiëntiewinsten te delen met hun personeel. Zij wil onder andere een robotiseringsfonds voor branches waar veel geautomatiseerd wordt. Uit dit fonds kan het overbodige personeel omgeschoold worden voor banen die wel gevraagd worden. De FNV [...]
Geregeld kom je op internet verkiezingen tegen. Via social media word je benaderd door één of meerdere genomineerden. Je kunt dan via internet stemmen wie volgens jou de beste is in het een of ander. Met een eenvoudige klik maak je jouw keuze bekent. Te weinig objectieve stemmers Recent werd [...]
Golden Circle is hot Binnen de marketing en communicatie staan er af en toe deskundigen op met nieuwe inzichten of een nieuwe theorie. Reclame- of communicatiebureaus omarmen een nieuwe theorie vaak snel, zeker als die goed is, en gaan er bij hun klanten enthousiast mee aan de slag. In communicatieland [...]
Meer geld naar zorg, niet de enige oplossing Er moet geld bij in de zorg, zodat er meer zorgpersoneel per cliënt is. Sinds ik weet, doordat ik PGB beheerder was voor een familielid, wat een zorginstelling krijgt voor een bewoner, heb ik zo mijn twijfels of alleen meer geld de [...]